Sider

onsdag den 16. marts 2011

De nye rammer

Det var aldrig en nem beslutning at trække sig fra sygdom til Grith, og etablere et nyt liv. Det tog flere år at acceptere det dybt inde i mig selv, og det kostede nogle turbulente år.


Men beslutningen var rigtig, og jeg vil altid anbefale andre i samme situation at gøre det samme. Er du pårørende til en dødelig syg, og processen er lang og sej – kan det være en nødvendighed for børnene, dig selv og dit øvrige liv. Grith og jeg har bibeholdt en stærkt relation og jeg føler mig stærkere end nogensinde til at støtte, være far – også når udsigterne er nedslående og håret faldet af.


Min drøm var at skabe nogle nye rammerne for ungerne, men det tog langt længere tid end jeg havde forventet – at blive mentalt klar til at komme videre.




Min ventil til at håndtere mine kvaler og ikke mindst de modsatrettede tanker, var at dyrke idræt. Ekstremt idræt, og jeg havde brug for at træne mange timer om dagen. Det bragte mange spændende eventyr, oplevelser og relationer; men min krop blev til et redskab for at håndtere frustrationen.
Pludselig er motivationen eller lysten at skulle være så fraværende fra mit sind forsvundet – løbeturene er blevet korte, håndvægtene lidt mindre, cykelturene forbeholdt det gode vejr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar