Sider

torsdag den 24. marts 2011

Livet i en spillehal

Bare én gang mere - måske er vi heldige denne gang? Det lykkedes mig at skyde denne film i Las Vegas.




Rigtigt, der sker intet. Livets totale meningsløshed bliver eksponeret for fuld skrue når man besøger Las Vegas. En hel by med tidsfordriv, underholdning, fest og farver. Spil om penge er en interessant tanke. Drømmen om at få meget, for en meget lille indsats tiltrækker os vel grundlæggende som mennesker.


Personligt har jeg de samme drivkræfter. Kan man gennemføre en god hushandel i et stigende marked, købe aktier på dette tidspunkt, vælge en karrierer profil som har stor værdi. Alle områderne handler om at profitere maksimalt af indsatsen, men forskellen er nok at man har/føler at man har større indflydelse på oddsene.


I mit professionelle liv har jeg lige besøgt Las Vegas igen. Har været der flere gange på konferencer. Selvom jeg har en trang til at fordømme stedet og deres mennesker, må jeg blot betragte det som et udtryk for vores natur. Vi har det nok alle i os.


Finalen


Personligt er jeg ikke den store gambler, men deltog trods alt i en Poker turnering med 50$ indskud, og blev nr 2.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar